[so] Intrebare curs6 Paginare

Alin Popescu alinpopescu at live.com
Tue Apr 14 21:42:06 EEST 2009

Sorry, aveai dreptate, avem nevoie de 6 pagini outer pentru 5134 pagini inner. Adica 6 * 1024 * 4 = 24K, plus 4K outer page table.

From: alinpopescu at live.com
To: so at cursuri.cs.pub.ro
Date: Tue, 14 Apr 2009 21:35:21 +0300
Subject: Re: [so] Intrebare curs6 Paginare

Salut!
Eu am calculat total diferit. Astept un raspuns "oficial" care sa ofere o rezolvare corecta.
Ipoteza: "Outer page table nu contine pointeri catre page table în pozitiile unde adresele sunt invalide".
Avem un outer page table cu 1024 intrari, adica 1024 pointeri, vector de dimensiune fixa. Pe 32biti sizeof(void*)=4.
Inseamna ca outer page table va ocupa 4096 octeti.
Procesul foloseste 5134 pagini. Inseamna ca vom avea doi pointeri valizi in outer page table. Doi pointeri in outer
page table inseamna 2 * 1024 pagini inner, adica 2 * 1024 * 4 (octeti pentru un pointer) = 8192 octeti.
In total 4K + 8K = 12K.