[so] Partial Vs Teste

Daniel Flamaropol raptorclw at gmail.com
Wed Apr 8 20:20:54 EEST 2009

Salut,

Subscriu la cele spuse de colegul meu, si imi permit sa adaug cateva
detalii.

Sunt constient cat de ocupati sunteti si de faptul ca aveti si alte materii
de care sa va ocupati. Totusi, SO este o materie foarte importanta semestrul
acesta pentru noi, chiar _cea_ mai importanta pentru cei care vor sa urmeze
C3 sau sa aleaga PSO ( SO2 ).

Situatia de la tema1 , cu intarzierea upload-ului pana foarte aproape de
deadline, a fost nedreapta mai ales pentru cei care facusera tema din timp.
La toate materiile cu trimitere online, tema a putut fi trimisa oricat de
devreme. Asta ne-a dat voie sa ne organizam timpul cum am vrut, efectiv
"uitand" de tema la o materie chiar daca deadline-ul era peste cateva zile
sau chiar o saptamana, daca tema fusese deja trimisa. Aici nu s-a putut asa.
Daca un student, sa zicem, ar fi trebuit sa plece, sau ar fi avut alte
probleme in preajma deadline-ului, desi facuse temele de zile intregi, ar fi
fost penalizat. Ma bucur ca nu a fost cazul, dar problema ramane. Aici s-ar
putea comenta cu "trebuie sa ne stabilim prioritatile", dar tocmai cei care
prioritizeaza SO-ul sunt afectati, deoarece se favorizeaza ( daca nu chiar
_impune_ ) lasarea temelor pe ultima suta de metri ( daca nu chiar
intarzierea lor cu o zi-doua ).

Acum intarzierile se repeta, dar cu mult mai grav. Tema 1 a putut fi
verificata in totalitate, dar lipsind testele, practic timpul de lucru la
tema 2 se reduce la (aproape) o saptamana. Desi am facut scheletele de cod
pe linux/windows, nu pot fi convins ca acestea vor rezolva corect testele
sau ca am inteles perfect enuntul. Saptamana asta pare mai libera, si eu (
impreuna cu cativa colegi ) nu ne putem ocupa de SO din lipsa de teste. Cand
acestea vor aparea, s-ar putea ca alte materii/proiecte (inclusiv partialul
la SO, cum spunea Bogdan)  sa isi ceara drepturile si sa ne lase cu inca
alte cateva nopti nedormite, in incercarea de a acoperi tot ce trebuie
rezolvat.

De obicei astfel de posturi sunt criticate ( inclusiv de mine ) deoarece
ofera doar critici acolo unde sunt necesare solutii. Sunt convins ca, daca
ati fi avut timp, ati fi pus testele/upload-ul din vreme, asa ca ofer cateva
solutii care, poate, ar mai rezolva din probleme.

1. Puneti testele la tema2 cat mai rapid, eventual incomplete, sub forma de
ciorna, fara un checker, Makefile, etc. Important este sa stim cum "arata".
Chiar si 2-3 teste ar fi foarte utile. Macar sa ne dam seama daca ideea e
buna sau trebuie sa regandim programele.

2. Afisati enunturile la temele 3,4,5 ( daca le aveti ). Asta ne va da voie
sa ne apucam de teme in avans, pentru a fi mai mult sau mai putin gata
atunci cand testele/checker-ul/upload-ul interactiv vor fi disponibile.

3. Daca se poate, devansati ( putin ) termenul de predare al temelor, astfel
incat din momentul afisarii testelor la tema2, sa avem macar 4 zile pentru a
o corecta/testa/rezolva. Nu stiu cat de posibil este acest lucru fara sa
intram cu tema5 in vacanta.

4. Renuntati la ideea de checker interactiv, daca nu poate fi disponibil in
timp util. Checker-ul online la tema1 mi s-a parut o idee excelenta ( si a
mers perfect ), dar s-ar putea sa fi cerut prea mult din timpul vostru si
s-ar putea sa nu merite, in cazul in care ne priveaza pe noi de zile de
munca.

Multumesc daca ati citit pana aici,
Dani