[so] For fun and profit

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Wed Mar 26 23:20:45 EET 2008

On Wed, 2008-03-26 at 22:46 +0200, Lucian Adrian Grijincu wrote:
> Pentru că am văzut că v-a plăcut exercițiul 7 (overflow.c) din
> laboratorul de gestiunea memoriei vă trimit un articol interesant pe
> această temă: "Smashing The Stack For Fun And Profit"
> http://insecure.org/stf/smashstack.html .
[...]
> Vă rugăm din nou, dați feedback
> http://cs.pub.ro/~so/wiki/index.php?title=Laboratoare:Sugestii_imbunatatire

Sustin.

> Niște colegi de-ai voștri mi-au spus azi că unii nu dau feedback
> pentru că nu cred că e folosit undeva.

That's bullsh*t. Urmariti evaluarea de semestrul trecut[1] pentru a va
forma o parere. In acest semestru o buna parte din asistenti sunt
studenti de la SO semestrul trecut. Parerea si sugestiilor lor au fost
direct imprimate structurii si desfasurarii actuale a laboratorului.

[...]
> Inside information: asistenții de laborator discută după fiecare
> laborator ce a mers bine, ce poate fi îmbunătățit, ce a mers groaznic
> de prost, etc. pentru a face laboratorul mai bun pentru generația
> următoare.

Adevarat. Laboratorul de memory management a trecut prin doua iteratii
pe baza feedback-ului primit (Lucian a fost main contributor la a doua
iteratie). M-am spalat un pic de pacate (sper) dand un feedback destul
de consistent laboratorului 5 (IPC - Semafoare).

> Un alt articol (interesant?) din seria "For fun and profit" despre
> implicațiile (teoretice) ale Hyper-Threading-ului asupra securității
> sistemului: puteți citi mai multe în articolul "Cache Missing for Fun
> and Profit" http://www.daemonology.net/papers/htt.pdf

Ca tot veni vorba de articole interesante, recomand calduros excelentul
articol al lui Ulrich Drepper[2] (maintainer-ul de la glibc[3]) denumit
"What Every Programmer Should Know About Memory"[4][5]. Dupa cursurile
de gestiune a memorie, parcurgerea acestui articol va va fi de mare
ajutor in intelegerea multor aspecte legate de memorie (inclusiv stiva
si cache-ul mentionate mai sus de Lucian).

Razvan

[1] http://cs.pub.ro/~so/index.php?section=Evaluare&file=Rezultate%
20evaluare
[2] http://en.wikipedia.org/wiki/Ulrich_Drepper