[so] Teme publice

Razvan Deaconescu razvan.deaconescu at cs.pub.ro
Wed Jun 25 14:06:48 EEST 2008

On Wed, 2008-06-25 at 01:59 +0300, Bercea Gabriel wrote:
> Ma rog nu am sa public temele, pentru ca asa i-am promis lui Razvan, si
> am inteles si de ce nu s-ar dori, dar de vreme ce fenomenul buy & sell
> merge asa bine, cred ca ar fi afectata de faptul ca aceste teme sunt
> deja undeva, si de unde te poti insipira. Si regula sa ramana acceasi,
> daca exista asemanari cu temele publice cat sa se creada ca s-au copiat
> atunci 0 peste tot.
> Mie personal mi se pare mai nashpa ca cineva sa dea 1 milion pe o tema
> si sa nu inteleaga nimic din ea, decat sa stea sa incerce sa se
> benocleze pe un cod, poate ii mai intra ceva in dibla.

Temele care se cumpara sunt o ciuperca (fungus) a sistemului nostru. Pe
langa (multe) alte hibe. Partea ce mai nasoala este ca nu exista nici un
remorse in a cumpara o tema. Dimpotriva, "scopul scuza mijloacele" spune
ca pentru a termina o facultate cu care oricum nu ai nici o treaba
functioneaza. Ca, deh, asa a zis mama acasa sa dai la Calculatoare, ca
acolo sunt oameni destepti. Ce daca nu ai nici o tragere pentru asa
ceva :-). Divaghez.

O tema cumparata este cunoscuta doar de doua persoane: cel ce o face si
cel ce o cumpara. O tema facuta publica e stiuta de toti. E mult mai
usor pentru ca o buna parte din studenti sa-si arunce o privire "doar
pentru inspiratie" peste o tema publica decat ca toti sa intrebe cine
are o tema gata facuta.

In plus, in afara de perchezitie si interogatorii in Bastillia nu stiu
ce metoda exista care sa fie eficienta (adica sa apuc sa si dorm) pentru
a descoperi pe cei care cumpara teme. Daca insa cineva face o tema
publica stiu cine e si poate fi pedepsit :-)

Partea cu blog-ul lui Alexandru o promovez ca un semnal de alarma in
fata celora care considera ca "la noi nu se copiaza; la noi nu se
cumpara teme". Eventual poate faza cu perchezitia si cu pedepse la sange
(exmatriculare) se poate realiza pentru cei care cumpara/vand teme. Prin
actiuni pornite din forurile de conducere care au mai multa putere decat
mine.

believed to be clean.