[so] copiat, cumparat, vandut teme
Mihai Danilescu
danilescu.mihai at yahoo.com
Thu Jul 3 22:49:57 EEST 2008
[quote]
In contextul actual este. E singura mea modalitate prin care pot sa inteleg
cat de raspandit e acest fenomen, si de ce. Este de asemenea singura mea
modalitate prin care pot sa incerc sa ajut la crearea unei culturi de etica
in randul studentilor.
So, feel free to flame here. As fi chiar foarte incantat daca s-ar intampla
lucrul asta :p
[/quote]
1. Am citit mesajul initial si mi s-a parut nu numai corect, dar un pic intelept (fara sa il despic si sa-i caut nod in papura) ... eu fiind cel mai dezinteresat de domeniul CS, probabil.
2. E limpede ca daca se da feedback din partea tuturor in momente de lipsa de ocupatie (atat din partea entuziastilor, cat si din partea scarbitilor), cu niste rabdare si un ochi treaz se vor gasi explicatii proaspete si clare la problema "fraudei".
Asta e tot. Nu e nevoie de un "flaming session" pe lista pentru ca "flamimg-ul" se produce ori cand se scriu aberatii, ori cand se inteleg mesajele dupa propriul plac.
3. Eu cred ca problemele apar la marginea entuziasmului cu dezinteresul. Entuziasti sunt profesorii, asistentii, studentii care nu considera lab-urile si temele greu de sfredelit.
Dezinteresatii sunt oameni care:
a/ zic ca nu vor face programare chiar la nivel de PSO / ASC (eventual);
b/ zic ca au intrat in Calculatoare dintr-o mare greseala, e deja anul 3 si trebuie sa termine macar astia 4 ani;
c/ zic ca trebuie sa termine Calculatoare cu orice scop ca sa le iasa hartia (diploma) cu cat mai putine sacrificii si enervari;
d/ au incercat sa se tina de curs/lab/teme si au simtit ca ii depaseste/ca au goluri mai vechi/ca nu ii duce capul/ca nu se preda si pentru nivelul lor => punctul a/
4. Cum se combate copiatul:
Daca la examene si laburi nu prea se poate vorbi de copiat, atunci problema ramane in jurul temelor, asa cum spune si titlul.
1/ Se incearca aducerea cat mai multor studenti in tabara celor care considera ca SO-ul este prezentat OK, ca se intelege, ca nu este o corvoada, ca firul cursului poate fi urmarit cu un minim de bunavointa.
2/ Se renunta la ambitii:
Intotdeauna s-a pus problema unei materii inghesuite intr-un singur semestru la oricare disciplina. De ce sa predai atat? Mori daca renunti la putin din materie? Chiar ti se dau peste cap dependentele functionale daca mai scoti cate ceva din materie?
Haideti eventual sa incercam ca la laborator:
a/ sa dam o prioritate mai mare versiunii de Linux (ca e mai logica si cu nume mai scurte)
b/ sa ridicam astfel Windows undeva aproape de rangul de bonus
c/ sa nu mai scriem pagini intregi de laborator;
Aici o sa spun ca un calculatorist le are cu cititul tehnic, nu cu cel beletristic, cred eu. Adica - citeste chestii concentrate si le intelege. In niciun caz nu citeste pagini intregi de paragrafe compacte pentru ca omul nu este atent in permanenta si pierde firul, trebuie sa reia, sa despice 3-4 substantive la genitiv, etc.
d/ structura lab-ului e buna, dar paginile de citit inaintea orei de laborator omoara pe multi (ca sa nu mai zic ca uneori sunt niste articole gen MSDN).
Nu cred ca intereseaza pe nimeni in prima faza ce inseamna toata structura sau toti parametrii functiei, ci care sunt apelurile uzuale, elementare, exemplele simple.
e/ intotdeauna ii scoti in fata studentului care e desfasurarea jocului; de exemplu, la lab trebuie sa-i fie clar din start ca:
i/ citesti teoria de lab;
ii/ faci pretaskurile folosind cod din exemple;
iii/ daca vrei un laborator cursiv, te apuci si de taskuri, urmaresti hint-urile, cauti TODO-urile, nu neglijezi codul deja scris si - recomandabil - nu te abati de la el.
Hai ca am obosit, daca mai gasesc ceva relevant si intereseaza pe cineva, o sa inchei intr-un alt post.
More information about the so
mailing list