[so] [tema5] rezolvarea dilemei

Silviu-Ionut Ganceanu silviug at gmail.com
Sun Jan 6 18:01:03 EET 2008

Revin asupra problemei cu testul 'ram_clean' (acum in conjuctie cu
'check_ram_poison').

Am urmat indeaproape recomandarile Catalinei care pot fi rezumate pe scurt:
* cand se aduce o pagina din swap nu atigem RAM ci aceasta se copiaza direct
in memoria virtuala
* la 'ram_sync' se vor copia dinspre memoria virtuala in RAM numai paginile
dirty

In versiunea aceasta, implementarea mea cade testul 'check_ram_poison' din
cadrul testului 4.

OK, am spus sa merg pe mana lui Dragos si sa incerc si ca el. Astfel, cand o
pagina vine din swap in memoria virtuala, am copiat-o si in RAM. In
versiunea aceasta insa pica testul 'ram_clean'.

Cu cateva printf-uri mi-am dat seama ca e probabil ca cele doua teste sa
testeze doua lucruri care se exclud reciproc. Astfel, testul 'ram_clean'
testeaza ca ram-ul ramane intact chiar daca se transfera pagini intre swap
si memoria virtuala pe cand testul 'check_ram_poison' vrea ca RAM-ul sa fie
infectat cu SWAP_POISON cand se fac astfel de transfer-uri (cel putin asta
inteleg eu din cod din moment ce inainte de ambele teste se fac doar citiri
cu '_read' dupa ce infesteaza swap-ul).

Acum intrebarile:

@Dragos: cum si cand copiezi in RAM ca sa treci testul 'ram_clean'?
@Razvan: se exclud testele 'ram_clean' si 'check_ram_poison' sau nu?