[so] [T5] nelamurire notare

Dragos Sbarlea sbarlead at yahoo.com
Wed Feb 13 13:51:17 EET 2008

Salut!

La tema 5 mi s-a scazut 0.2 deoarece :
la ducerea unei pagini in swap copierea trebuie sa aiba loc intre zona
care simuleaza memoria virtuala si fisierul care simuleaza SWAP-ul (nu
intre fisierul care simuleaza RAM-ul si cel care simuleaza SWAP-ul)

Intr-adevar, asa ar trebui, logic sa se intample.
Dar avand in vedere ca in realitate nu exista o memorie virutala asa "in aer"
am ales sa copiez din RAM gandind la urmatoarele doua situatii,
care acopera ceea ce se poate intampla in realitate:

0. pagina nu a fost updatata in VM dupa copierea in RAM. Totul e ok.
1. pagina din a fost updatata in VM dupa copierea in RAM. Se copiaza in swap continut vechi, se strica coerenta memoriei, e nasol. DAR la sincronizare toate paginile murdare vor fi aduse inapoi in RAM SI SWAP in ultima versiunea, din VM, refacndu-se coerenta. Din acest motiv imi trec testele si mi se pare logic.
In final se ajunge la acelasi rezultat si am ales sa copiez din RAM deoarece sunta amandoua memorii existente fizic, nu o memorie fara existenta fizica precum VMul.

Singurul mod in care nu se ajunge la a celasi rezultate este cand se scrie direct in pagina din RAM, fara a se scrie si in pagina respectiva din VM. TOtusi aces caz se putea testea usor cu testerul daca se dorea o diferentiere clara.

Nu m-a derajnat asa mult ca mi s-a scazut, dar mai mult ca s-a scazut pe o chestie care respecta (dupa mine cel putin - am arata mai sus de ce se comporta la fel cu copierea din VM) modelul fizic al ceea ce se intampla  (fizic nu exista o anume memorie virutala in care sa pot scrie si sa nu se vada in RAM)  care se putea face foarte usor cerinta concreta prin introducerea in test a unei otraviri acolo unde trebui.

E posibil sa subestimez/ nu inteleg eu cerintele temei...

---
Dragos