[so] Licenta temelor de casa

Octavian Purdila tavi at cs.pub.ro
Sun Nov 4 19:09:38 EET 2007

On Sunday 04 November 2007, Stefan Bucur wrote:
> [...]
> care pot aparea in cadrul rezolvarilor. Legat de acestea, am mai multe
> intrebari:
>
> 1) Au vreo valabilitate odata ce am trimis tema, sau pur si simplu e o
> joaca de-a copyright-ul? :)
>
> 2) Daca sunt luate in considerare, ce varianta e cea mai potrivita
> pentru o tema de casa? Eu am vazut pe la multe proiecte publicate de
> universitatile americane (cel mai recent exemplu: proiectele unor
> studenti de la Cornell pentru cursul de microcontrollere) folosita
> licenta GPL, pe care personal o prefer si eu.

GPL, BSD, etc. atat timp cat noi putem citi codul sursa si pastra temele
voastre :)

> 3) N-ar trebui totusi facuta o educatie a studentilor si in privinta
> valorificarii / aprecierii / licentierii muncii lor? Toate cursurile
> de pana acum au neglijat acest aspect "etic" al ingineriei
> calculatoarelor (sau ingineriei, in general). Nu afirm ca SO-ul ar
> trebui sa aiba responsabilitatea asta, insa as fi curios sa aflu niste
> pareri si din partea voastra. :)

Cel mai bine ar fi sa existe un curs de IP/copyright. Nu stiu insa cine ar
putea tine un astfel de curs. Ideal ar fi o persoana cu pregatire juridica,
dar care sa activeze in domeniul IT intr-un departament de legal. Daca s-ar
gasi persoana potrivita, sunt convins ca se va gasi loc prin programa pentru
un astfel de curs.

tavi