[so] Tema5 intebari

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Wed Jan 3 10:41:39 EET 2007

Dragusin Bogdan wrote:
> La testul 3 se face Poison atat pe pe fisierul de ram cat si pe fisierul
> de swap. Daca luam in considerare ca atunci cand se face poison se face
> o modificare pe fisierul de swap putem spune ca la sincronizare trebuie
> copiat continutul fisierului de swap peste cel de ram. Fisierul de ram
> va contine astfel Poison-ul swap-ului si va pica testul 3 (sectiunea
> ram_clean se asteapta ca fisierul de ram sa contina poison ram)...

Citat din enuntul temei:

"Pentru o pagina care rezida in memori fizica va trebui sa faceti
deosebirea intre o pagina care a fost modificata (dirty) si una care nu
a fost modificata. Daca o pagina nu a fost modificata atunci, in
momentul inlocuirii, ea nu va mai fi inlocuita in swap (nu se va face
copiere). Pentru usurinta in testare, acest lucru ramane valabil si la
paginile care sunt initial read-only."

Ca sa imi fie mai usor la testarea temei, am ales sa nu se copieze
pagina din swap pentru accese read-only chiar si atunci cand acest lucru
se intampla la inceput (imediat dupa mapare). Imi pare rau ca te-am
incurcat. Testul 3 are numai accese read-only (dupa cum observi).

> Nu am inteles ce se intelege prin " La crearea spatiului de adresa
> virtual, dupa apelarea functiei vinit, paginile nu trebuie sa fie
> prezente in memorie."

Nu trebuie sa fie prezente in memoria RAM simulata. Mai pe ideea
implementarii: trebuie sa obtii un page fault la un acces la orice
pagina dupa vinit (nu trebuie sa se faca nici o asociere intre RAM si
memoria virtuala).