[so] Intrebare Tema 5

Andrei Serea andrei.serea at gmail.com
Thu Feb 2 11:03:23 EET 2006

>     1. Pagina curata o cauti la prima parcurgere printre cele cu R=0, care
> nu sunt in WS; daca nu gasesti nimic parcurgi in continuare. Scrierile se
> fac pentru paginile cu R=0 care nu sunt in working set. In carte spune sa te
> plimbi in continuare daca la prima parcurgere nu gasesti nimic, dar ai
> programat scrieri; in mod evident, daca poti nu are sens sa te plimbi inca o
> data (a treia oara); daca e posibil e mai bine sa astepti terminarea unei
> scrieri.

Aici nu cred ca ai inteles unde am eu nelamurirea. Problema este ce
fac atunci cand TOATE paginile din tabel sunt in working set...de unde
aleg acea pagina curata de care zice algoritmul in tanenbaum...dintre
cele cu R=0 sau R=1 sau din ambele??
Sau fac ceva de genul:
 daca am pagina curata cu R=0 atunci evacueaza
altfel daca am pagina curata cu R=1 atunci evacueaza
altfel evacueaza pagina curenta

>   In al doilea rand: algoritmul WSClock incearca sa parcurga cat mai putin
> din tabela de pagini, sacrificand cea mai buna alegere daca e necesar. 2GB
> de memorie fizica ocupata, cu pagini de 4Kb ~= 524.000 de pagini. Scopul e
> de fapt sa rezolve cat mai repede fault-ul.

Esti sigur?? Ma gandesc la urmatorul scenariu..Nu se face optimizarea
aceea cu pagina cea mai veche...(care oricum la complexitatea
algoritmului ne costa foarte putin zic eu) si se evacueaza pagina
curenta (sa zicem ca toate paginile erau in working set, nu s-a gasit
nici o alta pagina curata). Se castiga ceva timp aici...dar ce se
intampla cand acea pagina evacuata, fiind una aleatoare, murdara, si
in working set-ul procesului, va declansa un page fault...e 90%
probabil sa se intample asa ceva..Atunci gandeste-te la timpul pierdut
cu aducerea acestei pagini din swap in memoria fizica. Timpul de acces
la hard va depasi cu foarte mult timpul pe care l-ai fi cheltuit cu
determinarea celei mai vechi pagini.
Deci, dupa parerea mea, aceasta gandire "dupa mine potopul" doar ca sa
scap mai repede de un page fault face mari daune in viitor...