[so] Intrebare Tema 5

Andrei Serea andrei.serea at gmail.com
Wed Feb 1 23:23:24 EET 2006

Dupa cum spune si subiectul, am o nelamurire legata de algoritmul
WSClock din tema 5.
Sa presupunem urmatorul caz:
Apare un page fault, se parseaza o data toata lista si se observa ca
toate paginile curent in memorie sunt in "working set". In Tanenbaum
scrie ca in acest caz ar trebui sa evacuam o pagina curata, daca ea
exista, altfel pagina "curenta"<-- am citat din tanenbaum.
Aici am 2 intrebari:
1. Pagina curata o cautam atat printre cele cu R=0 cat si printre cele cu R=1?.
Intreb asta pentru ca mi s-ar parea foarte ineficient sa evacuam o
pagina care este curata si are R=1 (a fost referita in tick-ul curent)
doar pt ca (sa presupunem) e singura pagina curata din lista. In acest
caz nu ar fi mai bine sa o evacuam pe cea mai veche?
2. Presupunem ca nu exista nici o pagina curata in lista. Mi se pare
total absurd sa evacuam "pagina curenta", asa cum scrie in Tanenbaum.
Sunt o multime de solutii mult mai bune decat asta..una la care ma
gandesc acum ar fi sa evacuam pagina referita cel mai demult. E usor
sa obtinem informatia asta pe masura ce trecem prima oara prin lista.

Cam atat...multumesc si astept un raspuns :)
Andrei Serea