[SO] Tema 5 - fisiere swap/ram

Razvan Deaconescu razvand at cs.pub.ro
Tue Dec 19 14:02:22 EET 2006

Cosmin wrote:

>Multumesc pentru explicatii. Am implementat deja tema
>folosind read/write in fisierele swap/ram. A fost de
>departe cea mai simpla tema la SO de pana acum.

Ideea e sa va obisnuiti cu lucrul cu memoria virtuala :-) ... nu sa
scrieti prea mult cod.

>Totusi, ca o observatie, o scriere intr-o pagina
>nealocata nu e necesar sa dea 2 faulturi (se poate si
>cu unul singur). Avand in vedere ca ne putem da seama
>daca un fault a fost cauzat de o operatie de
>citire/scriere (pe Windows cel putin), putem face un
>singur fault (daca se detecteaza o operatie de
>scriere, se dau drepturi de citire/scriere, nu doar
>citire, iar apoi si scriere).

Nu aveam cum altfel sa verific. Adica puteam sa obtin protectia paginii
& stuff. Dar imi era mai simplu in test sa am un contor ... si diferenta
dintre un read-only access si un read-write access sa fie numarul de
fault-uri.

>In plus, testele au o scapare. Din cauza unei mici
>erori la tema de windows, nu incarcam niciodata
>continutul efectiv al memoriei din swap, insa acest
>lucru nu parea sa conteze (un test simplu ar fi swap
>pentru niste pagini de memorie, poison la swap iar la
>o noua accesare a paginilor, acestea ar trebui sa
>contina valoarea de poison din swap).

Da, ai dreptate ... o sa modific testele ca sa reflecte aces lucru ...
te rog sa reverifici tema dupa modificare.