[so] tema 2 linux

Mihai Mincu so@cursuri.cs.pub.ro
Sat, 4 Dec 2004 10:13:27 +0200

Salut!

Nelamurirea mea ar fi urmatoarea: la laborator ni s-a sugerat sa
implementam comunicatia proces-tipd, respectiv interogarile top-tipd
printr-o singura coada de mesaje. In acest caz ar trebui sa parcurgem
coada FIFO,ceea ce ar insemna ca daca un proces care trimite multe
mesaje catre tipd ar putea monopoliza coada iar interogarile ar primi
raspunsul tarziu (inca nu m-am uitat peste test sa vad daca se
intampla asa ceva :-)). E OK sa implementam asa?

Daca nu o solutie ar fi folosirea a 2 threaduri in daemon care sa se
ocupe separat, unul de interogari iar altul de primit datele de la
procesele ce ruleaza. Si aici insa ar putea aparea o problema la
accesul la lista interna a daemonului in momentul in care scrierea
unei noi inregistrari nu s-a terminat si s-a trecut la trimiterea
raspunsului catre tip, care ar trebui rezolvata cu o sincronizarea
threadurilor, care nu e insa scopul in aceasta tema.

Deci, ce varianta sa aleg? Sau daca nici una,alte sugestii....

Multumesc!